| ||||||||||||||
Sons cristallins et grandeur russe. Glasheldere klanken en Russische klasse.National Orchestra of Belgium & Alexander Melnikov ShostakovichHet Concertgebouw, Concertzaal, 't Zand 34, 8000 Brugge le jeudi 15 septembre 2016 — à 20 heures (à 19.15 Introduction par Pieter Bergé) Prices : € 33,00, € 28,00, € 23,00, € 18,00 Сайт/Site : http://www.nob-onb.be/fr/agenda/concert/n/sons-cristallins-et-grandeur-russe/id/2065
Andrey Boreyko poursuit son cycle Chostakovitch avec la célèbre Cinquième symphonie dédiée au peuple russe. Le pianiste Alexander Melnikov, en résidence à BOZAR MUSIC, dialogue sur scène avec Leo Wouters, soliste de l’ONB. Autre moment exceptionnel : Christa Schönfeldinger fait résonner son orgue de verre accompagnée de l’accordéoniste Teodoro Anzellotti. Les instruments sont à l’honneur dans Armonica de Jörg Widmann, un artiste également en résidence à BOZAR MUSIC. Andrey Boreyko besluit zijn Shostakovich-reeks met de Vijfde en bekendste symfonie, opgedragen aan het Russische volk. Alexander Melnikov, pianist in residentie bij BOZAR MUSIC, treedt daarnaast in dialoog met onze eigenste Leo Wouters, solotrompettist van ons orkest. Een concert met glasharmonica: niet alledaags, boeiend des te meer. Dat tonen Christa Schönfeldinger en Teodoro Anzellotti in Armonica van Jörg Widmann, ook in residentie bij BOZAR MUSIC. Au programme : Jörg Widmann Armonica Dmitry Shostakovich Concerto n°1 pour piano, trompette et cordes, op.35 Dmitry Shostakovich Symphonie n°5, op.47 Les artistes : Andrey Boreyko direction musicale/muzikale leiding Alexander Melnikov piano Christa Schönfeldinger orgue de verre/glass armonica Teodoro Anzellotti accordéon/accordeon Leo Wouters trompette/trompet Fire, technique and subtlety in Shostakovich’s most popular works When he wrote his Fifth Symphony, it was sink or swim for Shostakovich. He had years of conflict with the Soviet state behind him and Stalin's patience was exhausted. Fortunately, the Fifth was greeted with unprecedented acclaim by both critics and audiences. Externally, Shostakovich is marching in step with the regime – quite literally so in the outer movements. But on a deeper level, he makes his intended point. Shostakovich's First Piano Concerto is equally popular. The exceptional role he created for the trumpet is completely unique, with regular surprising, unexpected, humorous and parodic elements. Despite its references to lounge music and jazz, this work still has a tragic, melancholic air. Russian pianist Alexander Melnikov is the perfect soloist to bring this concerto to life: his playing is renowned for its unusual combination of fire, technique and subtlety. Catégorie : Concert | Type : Musique Bordereau → notice (réservé) | Inscription | Liens → agenda similaires | livres-souvenirs | Privé |